JĘZYKI CELTYCKIE I MNIEJSZOŚCIOWE – UJĘCIE INTERDYSCYPLINARNE

  • - dr hab. prof. US Sylwester Jaworski - kierownik

    • Działalność naukowa

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Wybrane publikacje

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Prowadzone zajęcia dydaktyczne

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

  • - dr hab. prof. US Sabine Asmus

    • Działaność naukowa

      Językoznawstwo i literatura

    • Wybrane publikacje

      Sabine Amsus, prof. US (dawniej Heinz) – Wybrane publikacje

      Asmus and Marlena Gawlik (eds.), 2020, An fear nach ndéanann gáire / Człowiek, który nigdy się nie śmieje. Translations and comments of short stories by Micheál Ó Conghaile, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.

      Asmus, Sabine and Katarzyna Jaworska-Biskup (eds.), 2019, New Perspectives on Modern Wales, Cambridge: Camridge Scholars Publishing.

      Asmus and Grawunder, Sven, 2017, Vowel length in Welsh monosyllables, its interrelation with Irish and other related problems. An acoustic study and its didactic implications, Lewiston: The Edwin Mellen Press.

      Asmus, Sabine and Barbara Braid (eds.), 2014, Unity in Diversity. Cultural and linguistic markers of the concept, Cambridge, Cambridge Scholars Publishing.

      Journal Res Celticae 1/2014, Poznan.

      Asmus, Sabine, 2007, Celtic literatures – Discoveries, Berlin, Peter Lang Verlag.

      Asmus, Sabine, 2003, Welsh Dictionaries in the twentieth century: a critical analysis, München, LINCOM EUROPA.

       

      Asmus, Sabine, forthcoming (2021), ‘Aspectuality in Welsh’, in: Roczniki Humanistyczne, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.

      Asmus, Sabine, Sylwester Jaworski und Michaꬷ Baran, 2020, ‘Fortis-lenis vs voiced-voiceless plosives in Welsh’, in: Linguistics Beyond and Within 6, 5-16.

      Asmus, Sabine, Jaworski, Sylwester and Michaꬷ Baran, 2019, ‘Fortis-lenis or voiced-voiceless – features of Welsh consonants’, in: Proceedings of the ICPhS, Melbourne.

      Asmus, Sabine, 2016, ‘Prolegomena to a study of Welsh ‘central’ pronouns and their (VSO) syntax-     dependent uses’, in: Bloch, Maria, Robey Looby and Mark Ó Fionnáin (eds.), New trails and beaten paths in Celtic Studies, Lublin: Wydawnictwo KUL, 107-133.

      Asmus, Sabine and Werner, Eduard, 2015, ‚Singulatives in modern Celtic and Slavic languages, in: Dafydd Johnston, Elena Parina and Maxim Fomin (eds.) Yn llawen, yn llawn iaith’: Proceedings of the 6th International Colloquium of Societas Celto-Slavica, Llandysul: Gomer Press, 89-104.

      Asmus, Sabine, 2015, ‘Culture-defining trends and traditions in Irish and Welsh literatures’, in:            Jaskula, Krzysztof, Paweł Tomasz Czerniak, and Maciej Czerniakowski (eds.),      Representations and Interpretations in Celtic Studies, Lublin: KUL, 13-48.

      Asmus, Sabine and Anderson, Cormac, 2015, ‚Prolegomena to a study of Welsh vocalism’, in:    Bednarski, Aleksander, Paweł Tomasz Czerniak, and Maciej Czerniakowski (eds.),    New Perspectives in Celtic Studies, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 3-16.

      Asmus, Sabine and Siôn R. Williams, 2014, ‚Welsh between Stability and Fragility: Consolidated         Status,             but Increasing Linguistic Insecurity – a Threat to Diversity Leading to Dangerous Unity’ in: Asmus, Sabine und Barbara Braid (eds.), Unity in Diversity, Volume 2,      Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 39-58.

      Asmus, Sabine, 2014, ‚A comparison of the English literatures in Ireland and Wales’, in: Celtic Forum, 12-29.

      Heinz, Sabine, 2009, ‘Diminutive formations in modern Welsh and functions of their formants.’ in: Lublin Studies in Celtic Languages, vol. 6. Lublin: Wydawnictwo KUL, 187-198.

      Heinz, Sabine 2003, ‘Typologie des Walisischen’, in: Roelcke, Variationstypologie – Ein sprachtypologisches Handbuch zu den Europäischen Sprachen in Geschichte und Geegnwart, de Gruyter, 277-306.

       

    • Prowadzone zajęcia dydaktyczne

      seminarium doktoranckie, seminarium magisterskie, seminarium licencjackie

      wykłady

      ćwiczenia, konwersatorium

      ——————————

      • Socjolingwistyka języków mniejszościowych
      • Walijski i inne języki celtyckie (języki mniejszości)
      • Językoznawstwo i literatura
      • Socjolingwistyka
      • Porównawczy język celtycki
      • Literatura, historia i kultura celtycka
      • Wpływ języków, kultur i literatur mniejszości na Wielką Brytanię
      • Wprowadzenie do studiów celtyckich
      • Średniowieczne anglistyki
      • Średniowieczny język i literatura walijska
      • Literatura celtycka, mitologia i symbolika
      • Język i literatura niemiecka
  • - dr Monika Skorasińska

    • Działalność naukowa

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Wybrane publikacje

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Prowadzone zajęcia dydaktyczne

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

  • - dr Michał Baran

    • Działalnośc naukowa

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Wybrane publikacje

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    • Prowadzone zajęcia dydaktyczne

      I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.